Sockerkaksbagarn

En sockerbagare här bor i staden:)





Lillebror är i bakartagen igen. Sockerkaka med kanelsmak och han försöker med stor möda att tyda receptet. Tsk och msk är vääääldigt svårt. Nu står kakan rykande färsk på svalning:).

Vi hade flyt idag, Lillebror och jag. Vi skulle köpa lite extrakläder att ha som reservkläder i skolan och gick ner till Gröna Villan som har ett digert utbud med begagnade kläder. Jag rafsade ihop 2 par jeans och en skjorta och gick för att betala. I den här affären har man ett slags kundkort och det visade sig att jag hade vunnit i ett lotteri där, 250kr så jag behövde inte betala en krona för kläderna. Har dessutom 60 kronor kvar att handla för:). Inte illa.

Annars målar vi vidare på vårt innertak på altanen och det börjar närma sig slutet.

I veckan sa Lillebror att han ville åka nånstan, till en affär, han ville köpa nåt. Han tänkte så det knakade på vad affären kunde heta och så kom han på det: "rojsatuss". Det tog en liiiiiten stund innan jag kom på att han menade Toys R' us:).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback