Surdegen bubblar på:)



Rörde om i min surdegsgrund idag och blev glatt överraskad. Det bubblar och luktar friskt.........m a o det verkar fungera.

Har varit och beställt ny nyckel till "Pärlan" min lilla röda bil i dag. Den har varit svår att starta på sistone, så pass svår att jag inte törs köra med den för jag vill inte bli stående. Båda nycklarna är böjda så både vi och verkstaden tror att det kan bero på det. Ny nyckel "får" (kostar skjortan) jag om 5 dagar ungefär.

Tonårskonversation per telefon som jag nyss åhörde:

-Yooo
paus
- whats up?
paus
- men chilla
paus
-naaaaajs
paus
-see you, ching!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fin den är! Har du gjort exakt som Martin? Min var bara en blandning av rågmjöl och vatten och den bubblade inte sådär mkt, mer som kolsyra i en läskflaska?!

2009-01-26 @ 18:55:09
Postat av: Trixie

Nej det var nog inte Martins. Körde med rågmjöl, varmt vatten och ett rivet äpple. Det ska stå utan att matas i tre dagar, bara röra om dagligen sen är det dags att fylla på. Igår när jag gjorde den var det jättetjock, så att det knappt gick att röra i den. Nu var den mer som filmjölk. Häftigt.

2009-01-26 @ 19:42:52
Postat av: Isa

Vad häftigt att du lyckas med surdegen. Sambon har fått surdeg på hjärnan och ger sig inte mend et blir inte bra..



Brödet smakar inte bar alt jäser inte som det ska. Lite tråkigt för det finns ju massor med gott bröd som ska bakas på surdeg.



Hoppas att K mår bättre och at ni andra klarar er ifrån magsjukan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback