Doulande


(fotoakuten)

I går eftermiddag/kväll var jag med på ett doulauppdrag på BB Stockholm. Ett mycket intensivt förlopp och en stor flicka föddes 20.30. Det är alltid givande att vara med och hjälpa kvinnor att få barn,  även om förlossningen blir tuff hoppas man att man gör nytta på något sätt. Personalen var helt fantastisk. Dessvärre krockade det här uppdraget med ett annat jag hade, en doula som skulle föda hemma. Av alla dagar som finns så valde de att föda på samma dag!. Dessbättre hade doulan två barnmorskor, sin man och en vännina hos sig, så det gick jättebra det med. En liten pojke blev det där.

Nästa uppdrag har b.f. den 24e februari.

Själv är jag hysteriskt trött just nu och längtar bara efter att klockan ska bli så pass att K går och lägger sig. P jobbar ikväll.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Du va saknad men vi fixade det iaf. Du får va med när jag får nästa barn ;-)

2009-01-26 @ 15:50:02
Postat av: Trixie

Är så glad att det gick bra för dig. Det är ju det viktigaste eller hur. Kram

2009-01-26 @ 19:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback