En annorlunda kväll



Ikväll blev en något annorlunda kväll mot det jag hade ställt mig in på. Mitt senaste förlossningsuppdrag skulle sättas igång idag alt snittas. P jobbar sent varje kväll den här veckan så svärmor lovade att hämta K efter dagis, han ska sova hos henne i kväll och i morgon ska dom till Tom Tits. Men det blev ingen förlossning för mig, det blev ett kejsarsnitt och kvinnan i fråga tyckte att hon klarade sig med sin vännina. Jag vet fortfarande inte hur det har gått eller vad hon har fått, hoppas allt har gått bra.

Så istället för en kväll/natt på förlossningen sitter jag nu ensam i ett mycket lugnt hus och dricker................ett glas vin som fanns kvar efter helgen. Det känns rätt skönt faktiskt, speciellt med tanke på hur jag stressat senaste tiden. Jag jobbar ju för två sen i december på min arbetsplats och har haft rätt många järn i elden både med doulandet och här hemma.

Kommentarer
Postat av: Isa

Oj, vad snopet, och lite otacksamt eller hur jag ska beskriva det..Dina uppdrag är väl inget som man bara "ringer" in om man känner för precis. Det är ju ett stort förtroende och jag skulle aldrig i livet kunna tänka mig att strunta i min doula om jag hade haft en sån. Märjkligt men kanske lika skönt för dig som jobbar så mycket.



Hoppas att det lugnar ner sig när nya kollegan kommer. Det är tungt att jobba för två under längre perioder..



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback