Ibland tar det emot

(bild bokia)

Jag har rätt mycket att läsa inför nästa kurstillfälle, eller rättare sagt VÄLDIGT mycket. Just nu läser jag Kejsarsnittsboken av Malin Alvén. Den ÄR väldigt bra, det är bara det att jag har semester................och att jag läser en väldigt bra skönlitterär bok, parallellt nämligen Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson.

Jag slår upp kejsarsnittsboken, plöjer några kapitel och sedan på något mycket märkligt vis sitter jag med näsan i historien och Hedwig, Wilhelm, Evert och nazismen. Kusligt bra bok. Harn ni inte läst den så gör det. Det är en viktig bok.

Lillebror och jag har semester. Idag har vi kokat hallonsylt och som vi sedan ätit till pannkaka, himmelskt. Vi har åkt till badet och lillebror har fått visa prov på sin simkonst. Lillebror har snickrat och använd hästbenet (=kofot), han har även dödat två stjärt-stjärtar (=tvesjtärtar).

Mamma har ringt och berättat att hon åkt ambulans till sjukhuset i går kväll p.g.a. tarmvred:(. Skönt att hon mår bättre nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback