Första körlektionen, gubbar och hallongrottor





Idag har jag varit hemma med lillkillen som har feber. Inte värre än att han orkade vara med och baka hallongrottor. Något som han klarade med bravur. Han rullade, gjorde hål och klickade i sylt som om han aldrig gjort annat.

Det kom ett brev från BVC idag om att han skall komma på femårskontroll snart och vi pratade lite om det sonen och jag. Han undrade vad som skulle hända och jag berättade att han bl a kommer att få rita en gubbe med ögon, näsa mun osv. Det är något han inte är så bra på, så jag förslog att han skulle öva lite. Och det gjorde han med besked, finaste gubben han presterat så här långt, med händer och fötter med fingrar och tår, till och med hår! Han var omåttligt stolt och sa till mig "jag har en idé"!, Vi tar med den här gubben så slipper jag rita en till och jag kanske inte kan när jag är där". Fiffigt va:).

Annars så är han så hjälpsam, bakar, tömmer diskmaskiner och allt annat. Häromdagen tittade han allvarligt på mig och sa "mamma, ville ni ha en sån här pojke, som hjälper till så här mycket?".  Lilla hjärtat.

På kvällen har jag och 16 åringen varit ute på första övningskörningen. Spännande och roligt. Det blev Start och Stop, Back och krypkörning. Tvåan fick han peta in en gång och jag tyckte att han hittade dragläget riktigt bra. Det har förmodligen hjälpt en hel del med moppekörandet.

Kommentarer
Postat av: Isa

Vilken järttefin gubbe han ritade!! Klart ni ska ta med den till bvc. Här är det också sjukt och vi hade faktiskt hallongrottor på schemat igår men det fick bli lite matlagning istället.

Kul det också, men kanske inte lika smarrigt som kakor! ;-)



Vad spännande med körlektioner. Det låter som att det har börjat hur bra som helst, kul!



Trevlig helg på er!

Postat av: Anonym

Rörd till tårar. Vilken kille = mitt barnbarn!!



Mormor

2008-09-20 @ 20:07:09
Postat av: Anonym

Rörd till tårar. Vilken kille = mitt barnbarn!! (nr 5)



Barnbarn nr 2 - körlektioner!! Redan ! Tiden går för fort!!



Mormor

2008-09-20 @ 20:10:10
Postat av: Anonym

Rörd till tårar. Vilken kille = mitt barnbarn!! (nr 5)



Barnbarn nr 2 - körlektioner!! Redan ! Tiden går för fort!!



Mormor

2008-09-20 @ 20:10:25
Postat av: Anonym

Vad tokigt det blev - samma kommentar om och om igen var ju inte meningen. Fick ingen bekräftelse efter skicka kommentar.



M

2008-09-20 @ 20:12:24
Postat av: Alina

Gör gärna sextestet i min blogg!! Det är kul! :D Ha det bra! Kramar



http://emmiealina.blogg.se/2008/september/karlekssex-test.html

2008-09-20 @ 20:14:10
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback