Trädgårdsbilder

image122


Dom här söta röd-rosa blommorna håller just på att blomma över. Fick dem som skott av en kompis i höstas och nu har dom blommat för första gången. Dom står i vår stenpartirabatt på framsidan. Visst är dom söta?
Jag vet inte vad dom heter så skriv gärna om du kan namnet.


image121


Jag fick ett antal annorlunda tulpanlökar av samma kompis som jag fick skotten ovan av. De här tulpanerna är så snygga, går i vitt och lime!


image120


Potatisen börjar komma upp, likaså de grönsaker jag har satt. Det är så himla spännande och se vad som ploppar upp. Så här långt ser jag bara fördelar med mina lådor. Det verkar växa fortare, förmodligen för att jorden blir lite varmare när dom kommer upp en bit ovan jord och sen är det så mycket enklare att hålla undan ogräset.

Kommentarer
Postat av: mother

Stenpartiväxten heter: Saxifraga arendsii-hybrid =
Rosenbräcka. Har likadana - remember?

2008-05-21 @ 21:40:02
Postat av: mother

Efter hybrid ska det vara Purpurglöd

2008-05-21 @ 21:42:10
Postat av: Trixie

Tack! Menar du att det svenska namnet är Rosenbräcka eller Purpurglöd?

2008-05-21 @ 21:46:37
Postat av: Anonym

Exakt så här står det:
Saxifraga arendsii-hybrid Purpurglöd
ROSENBRÄCKA, sÅ ROSENBRÄCKA ÄR DET SV NAMNET

2008-05-21 @ 21:55:31
Postat av: Isa

Vad fina växter! Jag längtar tills vi också har en trädgår av plantera och odla i! Får nöja mig med balkongen så länge.

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback