Livet

image96


Det är stora kontraster nu.

I natt körde jag in till bb för att vara med och hjälpa till under en fantastisk förlossning. En liten flicka föddes 08.22. Av olika anledningar fick jag förmånen att sitta med den lilla flickan i min famn under en timme ungefär. Titta på det näpna lilla ansiktet, vyssja den lilla kroppen som så uppenbart saknade sin mamma, smeka de små, små fötterna. Sätta på en yttepytte blöja och små, små kläder. Stoppa in ett finger i den tandlösa munnen som tröst.

Tänk så energirikt ett sådant möte är:).

Kommentarer
Postat av: Isabell

Vad underbart! Jag blir alldeles tårögd när jag läser. Att vara doula måste vara helt fantastiskt, och vilket stöd för mamman/föräldrarna! Stor kram till dig!

//Isa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback