Kitesurfing och smällar




Dottern har åkt till Båstad tillsammans med sin pojkvän för att lära sig Kitesurfa. Något som jag inte hade en aning om existerade förut. Nu har jag lärt mig att det är som att surfa på vågorna, med fallskärm på ryggen...........typ. Titta på länken nedan så ser ni.

http://youtube.com/watch?v=PRsmwBGLYQo


Häromdagen hade lillkillen och jag följande konversation:

- Mamma, hur gör man när man smäller?
- Smäller? Hur menar du då?
- Jag vet inte, jag tror det är läskigt, jag har drömt på natten att du smäller, berättade lillkillen.
- Hmm, menar du kanske att man säger att man "smäller av" ibland?
- JAA! Det är så läskigt!

Jag fösökte förklara att det bara är ett uttryck och inget att vara rädd för. Man får tänka på vad man säger ibland och man måste förstå att alla inte tänker likadant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback