Snabbchili med tortillatrassel

image90


Idag har jag lagat mat från Icas Buffé, snabbchili med tortillatrassel. 4 åringarna tyckte att trasslet och tillbehören var goda men chilin var nog lite sådär. Vi vuxna tyckte att det var mumsigt och väldigt snabbt och enkelt att laga.

Snabbchili med tortillatrassel 4 p:

500 g nötfärs
1 påse fajita eller tacokrydda
1 brk medium hot salsasås (230g)
1 pkt  passerade tomater med vitlök och chili (500g)
1 brk kidneybönor (400g)
4 mjuka tortillabröd
olja, salt, peppar

Fräs köttfärsen i olja och tillsätt fajitakryddan. Rör ner salsasåsen, de passerade tomaterna och kidneybönorna. Låt koka i ca 10 minuter. Smaka av med salt och peppar.

Skär tortillabröden i tunna strimlor. Fräs strimlorna i olja under omrörning tills de blivit frasiga. Låt dem rinna av på ett papper, salta.

Servera med grönsaker, majs, gräddfil och ett gott bröd.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Idag har jag varit iväg med min tand hos tandläkaren igen! Det har värkt så mycket de sista dagarna och nu stod jag inte ut längre. Inte så mycket dom kunde göra tyvärr så nu får jag knapra värktabletter några dagar till, sen får vi se vad som händer. Kanske blir det en rotfyllning. *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback