Tomtens verkstad


(fotoakuten)


Vi fortsätter att julpyssla. Igår gjorde K och jag julgodis, bakade saffransbiscottis och mjuk pepparkaka.  Vi slår in paket mest hela tiden känns det som.

Igår blev jag rätt ställd av K´s städmanier. Jag stod i köket och hade precis tömt diskamaskinen när K kom löpandes. Han slet upp diskmaskinsluckan och skrek "NEEEEJ vad har du gjort" med samma fasa i rösten om som jag kört hans Bionicle i köttkvarnen. "Jag skulle ju tömma maskinen" fortsatte han och rusade in på sitt rum och slängde sig raklång på golvet!! Okeeeey, vad gör man nu då tänkte jag. När han han lugnat ned sig frågade jag om han ville göra nåt annat i stället och han blev helt överlycklig då vi kom fram till att han kunde få våttorka golvet i badrummet!

Senare på kvällen åt jag libanesisk buffe på Tabbouli inne på Söder tillsammans med mina arbetskamrater. Det var i stället för julbord. Det är så vansinnigt gott detta och vi fick in inte mindre än 16 rätter, 8 varma och 8 kalla. En varm baklava med glass till efterrätt och ett gott libanesiskt vin. Ahh! Kan det bli bättre?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hur gör man för att hålla kvar den där städmanin??? Hos min 16 åring har den i alla fall helt försvunnit.



Jag har magsjuka (kul va), men än så länge är jag ensam om det i familjen....

Postat av: Trixie

Åhh fy sjutton! Din stackare, hoppas du blir frisk fort och att resten av familjen klarar sig.

Undras just hur sjutton du lyckades bli smittad?!

2008-12-19 @ 18:42:25
Postat av: Ullet

Oj kära nån, har aldrig haft ngn med städmani, men det skulle verkligen behövas här. :) Här skulle alla skratta sig lyckliga om de fick slippa plocka ur diskis. :D

2009-01-10 @ 21:03:23
URL: http://htp://gammelbyn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback