Dan före dopparedan!





Det är dan före dopparedan. Vi har jobbat rätt hårt för att få allt klart till i morgon, då släkten kommer. Granen är klädd, huset är pyntat. Skinkan är klar (som blev rätt bra TROTS att mannen kom hem med kokt skinka UTAN svål istället för rimmad MED svål!), gröten är kokad, revbenspjällen och jansson är klara. Det som behövs är inköpt och julklapparna är inslagna.

Jag jobbade idag och tog bilen för ovanlighetens skull. Gick lite tidigare för att hinna med allt som ska fixas men det hade jag inget för, för bilskrället startade inte. Som tur var fick jag till sist tag i vaktmästarna på jobbet som var snälla och hjälpte mig att putta igång bilen.

Mannen och lillkillen har varit lediga och bl a gått på bio, Madagaskar. Stora barnen är i Norge med sin pappa och har meddelat att dom har lite snö, härligt.

Så nu väntar vi bara på morgondagen och tomten.

GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilka fina granar! Nya gardiner? eller? Fina!

God Jul än en gång och lycka till med dagen.

Har precis trampat på cykeln - lär göra det flera gånger under julen.

2008-12-24 @ 12:54:39
Postat av: Trixie

Nej dom har vi haft länge. två år skulle jag tro, gardinerna alltså.

2008-12-25 @ 16:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback