Kan själv



Det är strålande sol ute men ändå känns det som höst i luften. Jag tycker att sommaren tog slut alldeles för abrupt i år!

Fyraåringen är verkligen inne in nån slags "kan-själv-era" just nu. Han kokar kaffe, helt själv. Vet precis hur mycket vatten som skall hällas i bryggarn så att det blir lagom till pappa. Sätter i filter och måttar med skopan samtidigt som han håller upp fingrarna för att hålla koll på räkningen. Toalettbestyren har han också lärt sig att klara av helt på egen hand "jag kan till och med tvätta händerna jättenoga efter" som han uttrycker det.

Det senaste var i går kväll när han sa "mamma, ikväll gör jag vällingen själv". Han hällde i vatten, måttade i pulver, skakade sin flaska och satte in flaskan i i micron. Så nu är han nästan helt självgående:).

(att han sen är snart fem år och vägrar dricka vällingen i en mugg i stället för flaska har han inga som helst funderingar över)

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Solen skiner också här! Jag tycker att hösten kom snabbt i år. Gjorde den inte det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback