Trafikproblem

image113


Vid 10 tiden i förmiddags åkte jag till Solna Centrum (i Sthlm) för att göra ett bankärende i tjänsten. När jag svängde ut med bilen från kontoret ser jag, döm om min förvåning, en man i 60 års ålder, finklädd med kostym, i eldriven rullstol komma åkandes mitt i körbanan! Han kör rakt ut genom en korsning och fortsätter vidare i vänsterfält mot en rondell och vidare mot E4.

Då ringde jag. Jag har ju själv haft en något förvirrad pappa och även en senildement morfar och jag vet att JAG varit tacksam om någon ringt i det läget. Farbrorn sträckte ut handen så fint i svängarna för att markera. Såg helt galet och läskigt ut.


Har ingen aning om vad som hände sen men jag hoppas att det gick bra.


Kommentarer
Postat av: Isa

Fy vad otäckt! Bra att du ringde, det kanske räddade mannens (och någon annans?) liv!?

Kram
Isa

Postat av: Åsa & Lasse

Hej!
Den gubben var på TV sen på kvällen att polisen hade tagit hand om en man i en eldriven rullstol.

2008-04-28 @ 11:06:55
Postat av: Trixie

Näe! Menar ni allvar! F-n att jag missade det.

Synen var helt otroligt! Kram

2008-04-28 @ 15:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback