Jag ska odla i pallkrage!

image112


Jag har länge funderat på det här med att odla i pallkrage. I helgen som var åkte vi och köpte virke och mannen snickrade ihop två lådor 2x1 meter. Jag målade lådorna i samma lasyr som vi har på vårt trädäck. Jag har gödslat med blodmjöl, aska och kogödsel så i helgen är det bara att sätta igång och plantera. Det ska bli grönsaker i den ena lådan och potatis i den andra.

Sonen skadade sina framtänder på dagis för några veckor sedan och tandläkaren sa att dom kunde bli gråa/svarta efter ett tag och då kanske dom måste dras ur. Nu tycker vi tyvärr att det ser ut som om det håller på att ske. Jag håller tummarna för att det går tillbaka. Det är ju inte så kul att gå utan framtänder i 2-3 år:(.

Jag har blivit utsedd till ordförande i en förening och det känns ju både utmanande och spännande. Vi får se om det kommer att bli tid kvar till att skriva här. Har ett douluppdrag på gång nu alldeles snart så det är många järn i elden.

Kommentarer
Postat av: Ullet

Behöver man dra ut dom? Så länge dom inte gör ont spelar det väl ingen roll eller? Plorp hade blå tänder i flera år för han slagit sönder dom men nu har dom dragit dom. Han har gått med glugg i över ett år för han har dubbla anlag tänder i framkäken o därför vill dom inte komma ned dom små lymlarna! Blir bra med pallkragarna ska du se, vilken händig karl du har! *impad* ;-)

Postat av: Trixie

Jamenvisst är han! Händig alltså....och han är bara min;).

Jo det kan hända att dom drar ut tänderna för att dom inte ska skada anlagen till dom nya. Det har inget med det onda att göra.

2008-04-25 @ 14:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback