Helg i flygande fläng

image103


Så var det måndag igen. Helgen har flugit iväg i rasande fart. Mannen har jobbat både lördag och söndag, själv jobbade jag på söndagen, då äldsta dottern var barnvakt. Hon gjorde pannkakor och tog med sig lillkillen till parken på picnic, mycket uppskattat.

Jag har köpt gymnastikskort till lillkillen, släpat fram utemöblerna och grillat säsongens första korv på altanen tillsammans med en kompis och hennes son, bakat tekakor, putsat en hel del fönster och lagat en massa mat. Förutom att jag jobbat.

Mitt fröprojekt går alldeles utmärkt. På bilden ovan finns oregano, basilika och timjan. Vackert och gott. Tomatplantorna har kommit upp en bra bit dom med och det är dags att plantera om dem i större krukor.

Kommentarer
Postat av: Ullet

Oj så snyggt det blev med dina örter! Visst är det roligt med fröer?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback