Dagen idag

image109


Dagen idag har varit speciell för vi har urnsatt pappa. Solen sken, fåglarna sjöng och så gjorde vi. Sonen blåste såpbubblor så att pappa skulle se. Vi hade vackra gula blommor med. Gult som pappa tyckte om. Faster och fabror planterade fina blommor och gjorde fint.

Efter urnsättningen beställde brorsan och jag en gravsten. Jag tror den kommer att bli riktigt fin. Fast det kommer dröja upp till 11 veckor innan den är på plats.

Lillkillen har haft många, många frågor nu på kvällen om hur morfar fick plats i den lilla urnan och vi har pratat mycket kring det. Han var lite bekymrad över att såpbubblorna inte åkte så högt upp när han blåste. Fast han blev nöjd när jag sa att morfar säkert såg dem även om dom inte kom så högt.


image107


På eftermiddagen träffade lillkillen och jag kompisar som vi fikade med i vårsolen. Sen gick vi in och bakade muffins. Stora fluffiga chocolate chip muffins, med stora härliga chokladbitar i.

Chocolate chip muffins (från "muffins och smoothies)

8 stora el 14 små

6½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
200g smör
3 dl socker
2 ägg
2 dl mjölk
150 g choklad i stora tärningar

Blanda mjöl, bakpulver och salt i en stor skål. Rör smör och socker mjukt , vispa i äggen och blanda i mjölken. Gör en fördjupning i de torra ingredienserna och rör i äggblandningen. Rör tills allt är ordentligt blandat och rör sist i chokladbitarna. Fördela smeten i formarna.

Grädda stora muffins 25-30 minuter i 180 grader, små muffins något kortare tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback