PC City - kan det bli sämre?!

PC City - kan det bli sämre?!

Jag köpte en dator av PC City i maj, en bärbar Compaq till min dotter i födelsedagspresent. Den fungerade bra någon månad men sen började den svaja och ibland stängde den av sig helt själv. Till sist kraschade hela datorn, allt blev svart och vi lämnade in den till PC City i august för reparation. Den var borta ett antal veckor.

Vi fick inte reda på vad som var fel, bara att allt skulle fungera normalt nu. Jättebra tyckte vi och allt var frid och fröjd några veckor tills det en text plötsligt dök upp när vi skulle starta datorn en dag. En text som sa att vi inte hade ett giltigt program (Vista) i datorn utan att det var en piratkopia!! Jamen vad roligt då! Jag ringer supporten som säger att jag tillfälligt kan få igång datorn genom att omstarta den med F10. Detta innebär att allt man haft sparat sedan tidigare försvinner. Nya startskivor utlovades i butiken och vi åkte dit för att mötas av en säljare som sa att det inte fanns några startskivor i butiken. Hem igen och fortsätta med omstarter.

Till slut fungerade det inte att starta om datorn på detta sätt längre utan supporten sa att vi måste ha startskivorna. Jag ringer butiken som lovar att beställa hem skivorna och kontakta mig per telefon när de kom................och nu börjar väntan. 3 veckor väntade jag först innan jag ringde igen. Då upptäcker jag att man inte längre kan ringa direkt till butiken utan MÅSTE vända sig till kundservice. Kundservice ringer butiken som återigen lovar att betsälla skivorna, för dom var naturligtvis inte beställda. Nu skulle det gå på en vecka ungefär men inget hände. Butiken lovade gång på gång att ringa upp mig, på uppmaning av kundservice men dom ringde aldrig.

För en dryg vecka sedan lovade dom att det skulle ta en vecka. Ingen ringde när veckan gått. Jag ringde då upp kundtjänst igen (jag kan numera numret till kundtjänst utantill och skulle kunna rabbla det om jag så blev väckt mitt i natten) och hotade med att ringa Plus och konsumentverket samt frågade vad chefen heter. DÅ ringer butiken upp efter 45 minuter. Man sa då att skivorna fanns i butiken men dom hade missat att ringa mig men NU skulle dom skickas samma dag.

Det här var i måndags. Idag är det onsdag..............................inga skivor *GAAAAAAHHHHH*

Kommentarer
Postat av: Fridah

:):):):):):) ääsch

Postat av: Monica Mellström

Verkligen ett fall för Plus. Jag lovar att jag kommer att titta. Stå på dig Christina och hoppas din födelsedag blir trevlig trots detta. Vem vet, kanske rättar det till sig just idag.

Mamma

2007-11-29 @ 10:54:06
Postat av: Hosanna

Livet i ett nötskal. Allt ska man visst behöva bråka om men stå på dig!

2007-11-29 @ 19:07:56
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Isa m Ellen&Gustav

Trist med så dåligt och slött bemötande! Hoppas att datoreländet vill fungera ordentligt nu och att ni slipper mer kontakter med företaget!

Kram!
/Isa

2007-12-01 @ 07:05:26
URL: http://isas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback