Min helg....

Min helg....

Det har varit en hektiskt men väldigt rolig helg, den som gick. I fredags åkte jag och lillkillen in till Centralstationen för att hämta min syster och hennes 5 åriga dotter som kom med Arlanda Express, efter att ha flugit från köpenhamn. Som alltid så är det väldigt kul att träffas när man inte får ses så ofta.

På lördagen konfirmerades 15 åringen och det blev en hel del bestyr kring det. Mycket mat skulle fixas i ordning, för det skulle bjudas på lunch och kaffe & tårta efter kyrkan. Själva konfirmationen gick bra. Sonen tyckte också att det fungerade bra förutom att det var lite pinsamt att gå in i processionståget. Ungdomarna sjöng och uppförde ett rollspel om maria och jesus.

Efter kyrkan var det ca 30 personer som kom hem till oss för att umgås och äta och dricka. Sonen fick många (alltför många kan man tycka) presenter.  Det var kul att träffa folk som jag inte har sett på många år, av olika anledningar. Också mycket roligt att träffa en riktigt, riktigt god vän med familj som jag inte sett på ett långt tag. Nu ska det bli ändring på det, det är jag säker på!

I morse tog jag farväl av min syster och systerdotter och begav mig in till söder för att delta i en doula-konferens, ett årsmöte. Alltid jättekul att träffa andra doulor och att diskutera hur organisationen ska fungera.

Nu är jag helt slut och ska sätta mig i soffan och ta det lugnt resten av kvällen. Semesterveckan som jag har haft är över och nu är det bara att jobba fram till semestern. Jag har trots allt fått en hel del gjort på min "målarsemester", allt som jag föresatte mig att måla på huset har blivit gjort.

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Då kommer utmaningen till den stolta modern; Exakt vad är det man konfirmerar under konfirmationen? Klarar du svaret blir du omnämnd i min superduperfina blogg *ler*

Postat av: Isa m Ellen&Gustav

Vilken trevlig helg ni verkar ha haft! Jättefin konfirmationstårta, har du gjort den själv??! Superfin var den i alla fall, och vad roligt att träffa så mycket släkt och vänner!

Doulandet låter SÅ spännande, jag är helt övertygad om att många, många förlossningar skulle upplevas så mycket mer positiva om en doula fanns med.

Kram
Isa

2007-05-07 @ 08:15:55
URL: http://isas.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack!
Det värmde,vi ses snart igen
Kram

2007-05-10 @ 16:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback