Gott Nytt År!!!

image71



Idag vill jag önska er alla ett gott slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!! Jag hoppas att ni får en trevlig kväll med god mat och dryck. Vi har ju precis återvänt från fjällen och firar själva här hemma i all enkelhet. God mat blir det ändå:

Förrätt: laxrullar
Varmrätt: helstekt biffrad med rotsaksgratäng och kantarellsås
Efterrätt: vanlijpannacotta

Raketer och tomtebloss är inhandlade liksom serpentiner och nyårstutor. Med andra ord, vi är rustade.

Lite om vår fjällresa:

Vi anlände till Hamra Fjäll kvällen före julafton. Resan gick jättebra. På julaftons morgon gav vi oss av till liftarna och alla barnen riggades med skidor/snowboard och mannen och jag tog oss an lillkillens premiäråk. Det gick jättebra och han blev helt såld på liftar och skidåkning. Helkul.

Det mindre roliga var att jag när jag var hemma för att fixa jullunch till familjen fick ett mobilsamtal från äldsta dottern att äldsta sonen ramlat och skurit sig i benet. Jag skulle komma ned till sjukstugan direkt. Huga. Nu blev mamma bra rädd och jag, maken och lillebror skyndade oss på med alla rackarns kläder, -18 ute, och sprang så gott det gick mot sjukstugan. Där visade det sig att storebror fallit och ramlat på skidan och skurit upp underbenet, ända in till benet. Nånstans här svimmade jag nästan, som tål det mesta av blod, förlossningar och sånt men INTE blod från mina egna avkommor. Benet lades i tryckband och sonen kördes till sjukstugan med order om att ligga med benet ovanför hjärtat då blodet annars pumpades ut för fort (här gungade marken lite för mamma igen). mannen fick åta sig uppdraget att köra, då den arma modern ansågs vara för nervös att köra 7 mil på hala vintervägar.

Nåväl, 17 stygn som tog ca 1 timme att sy vart resultatet och ingen mer skidåkning. Behöver jag säga att sonen var besviken?!

Vi försökte ha det så bra vi bara kunde ändå. Storasyster och lillebror var i backen varje vaken minut och jag själv blev rätt förkyld. Jag tog det lugn, hoppade över den tänkta längdskidåkningen och var i backen och tittade på slalom och snowboardåkning och spelade flipperspel med konvalecenten. Sista dagen hyrde vi skoter vilket var en riktig höjdare. Maken och jag åkte upp på fjället och det var helt vidunderligt där uppe. Tyvärr var det snöstorm så vi kunde inte vara där så länge för det var som tusen nålar stack i ansiktet. Sen fick barnen åka med oss i omgångar.

Sen åkte vi hem till Stockholm. Min älskade stad som tyvärr tedde sig riktigt, ursäkta uttrycket: ful! Det var så mycket hus, byggnader och bilar och inte minsta lilla snöflinga. Vilken kontrast.

Kommentarer
Postat av: ninni

HEJ!
Irrade in här via länk från aff, och läser om skidåkningen och säger bara vad trist att det skulle gå så för sonen! Måste ha varit en besvikelse.
Hoppas han är bättre i benet snart och att jul och nyår ändå blev bra!
God fortsättning.(Turtle)

Postat av: Trixie

Jag raderar inlägg som nämner namn mm eftersom jag valt att jag och min familj skall vara anonyma på denna blogg./Trixie

2008-01-01 @ 20:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback