Köttsoppa, Nickelallergi och Thailand

I dag fick jag besked om att jag har nickelallergi.  Jag tyckte inte att det lät så farligt, bara att använda guld och plast i stället för annat skräp men ack vad jag bedrog mig. Nickel finns i mat!! Nu ska jag undvika:

Kakaoprodukter
Mandel nötter jordnötter
Havregryn o Havrekli
Bovete
Hirs
Mörk choklad
Skaldjur
Ärtor
Sill
Lök
Bönor
Vallmofrö

och en hel massa annat:(

När jag kommit hem från läkaren, lagade jag en snabb köttsoppa mums!




Lövbiff
Morötter
Palsternacka
Rotselleri
potatis
buljong

Allt tärnades och sedan fick det koka i ca 30 minuter. Lite salt och peppar sen klart.





Den 27e november åker vi till Thailand och kommer tillbaka 12/12. Vi åker till Hua Hin den här gången och vi har nu hittat ett hus som vi ska hyra. Moppar, bubbelpool och vanlig pool finns.



 

 


Kommentarer
Postat av: Syrran

Ha det så jätteskönt där borta - njut!



Kram

Anna

2010-11-26 @ 07:07:34
Postat av: Martina

hej!



Såg att du efterfrågade lchf, bröd o kakor på Allt för föräldrar. Men jag har inget konto där och orkade inte fixa ett. Så tipsar om min blogg istället. Finns lite olika recept där!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback