Lillebror yttrar sig:



Lillebror har länge pratat om att han vill bli "brandkårare", nu har han dock tänkt om. Han berättade:

- Pappa, jag har sett på tv att dom som kör ambulans har slemsugare. Dom suger äckligt slem ur sjuka människor. Usch vad äckligt jag tycker att det är. Jag vill inte köra ambulans.
- Jag ska bli takskottare.....................och spela golf.

Bara så ni vet.

Häromdagen fick han en ny plånbok med tillhörande kedja. Han krokade fast den i jeansen och poserade framför spegeln:

- Jag är nästan som en ungdom. Jag är hög...............jättehög!

Här kan jag berätta att jag ställde en kontrollfråga angående vad han menade med hög. Han menade LÅNG naturligtvis. Han kände sig stor helt enkelt:).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbara citat!

Tror de har set ett antal takskottare i vinter, men det ser ju rätt farligt ut och kallt och kanske ganska enahanda, tur att de ändrar sig många gånger under uppväxten.



Egentligen spännande också vad de vill bli. Har aldrig hört ett barn säga att de ska bli jurist, kontorist, arkivarie, biblotikarie, kurator, psykolog....

//Anna

2010-03-10 @ 13:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback