Massor av småbäbisar:D



Vi har fått massor av små söta slöjguppi yngel i Lillebrors lilla akvarium. Nu återstår det att se om några av dem kommer att klara sig till vuxen ålder, det finns ju fullt av glupska vuxna fiskar.

Jag har jobbat två veckor nu ungefär och det går bra. Det gör rätt ont i tån på kvällarna men det funkar och det är himla skönt att få röra på sig lite. Att sitta stilla länge hemma är helt klart inte min grej.

I kväll har vi grillat hemgjorda hamburgare och ätit ute på altanen. Premiär för i år och det var jättemysigt.

Kommentarer
Postat av: Isa

Vad kul med fiskbebisar! Det finns små yngelbehållare at köpa och hänga in i det ord akvariet men det kanske du vet? Tror inte de är särskilt dyra, en sorts historia gjord i nät med en enkel plastkonstruktion runt om.



Svårt att förklara men får fiskbebisarna att överleva. :-)



Kram!

Postat av: trixie

Hejsan Isa,



Jo jag känner till de där behållarna men vi har så litet akvarium att jag tycker att det är bra att "naturen får ha sin gång" om man säger så:).

Kram T

2010-04-20 @ 18:09:58
Postat av: Isa

Hmm..kanske lika bra så ni inte har ett akvarie-Tokyo inom kort med 150 firrar per liter vatten. :-)

2010-04-22 @ 14:29:27
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback