Inlägg från Norrköping

Jag är på utbildning i Norrköping å tjänstens vägar, 3 dagar. Kursen är bra men deltagarna, som kommer från spridda delar av landet är rätt trista om jag får säga. Ingen verkar intresserad av att göra något gemensamt efter avslutad kursdag, inte ens äta middag. Synd för det är ett ypperligt tillfälle att lära känna varandra lite mer och knyta kontakter i tjänsten.

Så nu har jag traskat runt i denna stad i nån timme. Köpt kläder till mammas 70-årskalas på lördag. Ätit på Mc Donalds "halleluja" och köpt en liten flaska rödvin.  Måste säga att jag tycker att dom kör som galningar här i stan. Stannar inte för fotgängare och tutar till höger och vänster. Spårvagnar kommer vinande från höger och vänster så det gäller att ha tungan rätt i mun.

Nu drar jag mig tillbaka på mitt rum, korkar upp min lilla flaska, tar en dusch och lyxar till lite med en hårinpackning och en ansiktsmask. Sen ska jag läsa lite kurslitteratur till Förlossningspedagogsutbildningen som börjar om några veckor och titta lite på tv. Efter det är det dags att fluffa upp kudden:)

I morgon är sista dagen här sedan bär det av hemmåt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy vad trist det verkar. Vad spännande med nya kläder till på lördag. Jag har också shoppat. Var Sumpan igår, gick till en boutique där man verkligen fick hjälp och bra råd om vad som man klär i och vad som passar ihop o s v. Hjärtligt välkomna på lördag och innan dess se upp för spårvagnar o dyl.



Mamma

2009-05-07 @ 20:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback