Maskerad och sura räkningar



5 åringen hade maskerad på sitt dagis idag. Han skulle vara riddare och hade ingen hjälm. Jag gjorde en själv och den blev rätt ok med fällbart visir. Maskeraden var lyckad, dom hade disco och fick popcorn.

I dag fick vi en brontoräkning från Fortum. 9300kr FÖRUTOM de vanliga ca 2700kr vi betalar varje månad. Dom har gjort nåt nytt avläsningssystem som gjorde att vi fick en superhöjning under vintern. Sen gick Pärlan (lilla röda bilen) sönder = ny startmotor samt nytt batteri. 5000kr. :( Inte kul med tanke på vår Thailandsresa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy vad trist.

Jag avskyr att betala pengar när man inte ser vad man får. Fortum är jag misstänksam mot. Känns som de bara hittar på ibland. Och du behöver vara kombinerad kärnfysiker och jurist för att överhuvudtaget förstå räkningen.



Om allt går åt pipan kan du få en extrainkomst av att sälja riddarhjälmar. Jag är mäkta imponerad......

Postat av: Anonym

En kommentar till som inte har något med inlägget att göra. Surfade runt bland bloggar och hittade det här. En pappas förlossningsberättelse: Kanske intressant läsning för en doula?

2009-03-13 @ 17:25:36
URL: http://www.metrobloggen.se/mds
Postat av: Anonym

Senil eller senil ?http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2696334

2009-03-13 @ 17:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback