Lillebror på vift



Just i detta skrivandes nu är det ovanligt tyst och lugnt här i huset. Pappa P och jag har precis alldeles själva varit en tur i skogen och letat efter blåbär (inga blåbär men tusen mygg) och nu har vi grillat och ätit middag ensamma på altanen:).

 Dottern är fortfarande i Båstad med sin pojkvän och hans familj, äldsta sonen är tillsammans med sin nya flickvän och lillebror, han har åkt till landet. Han ska vara där hela veckan med farmor och farfar och han är hur nöjd som helst. Han har haft nedräkning de senaste dagarna, precis på samma sätt som när han helt nyligen skulle vara några dagar hos mormor och L.

Det är mycket sexårstrots nu. Han utmanar mig och pappa stup i kvarten. För ett tag sen sa han till mig vid upprepade tillfällen:

- kolla in min rumpa!

samtidigt som han drog ned byxorna en bit. Jag fattade ingenting. Det lät ju i mina öron helt sjukt, varför höll han på så där? Han började spotta titt som tätt när vi var ute också. När han dragit ner byxorna en bit vid ännu ett tillfälle frågade jag, på skarpen, vad sjutton han höll på med och då fick jag svar:

- jamen jag gör som min brorsa jag, visar kalsongerna.

Aha! Han ville göra som tonårsbrorsan som på sitt (enligt mig) skeva sätt drar ner byxorna på halv stång och visar kallingarna. Så som många av hans kompisar gör. Spottar gör han också ofta. Tufft? NOT! Att det sen inte blir riktigt samma resultat när en 5-åring hasar ned sina byxor och visar linningen på ett par bamsekalsonger är en annan femma:D.

Det har hänt en hel del på sistone. Jag har träffat ett nytt par som jag ska doula i augusti, spännande. Det är mycket att läsa nu inför nästa kurstillfälle i september. Just nu plöjer jag igenom  "Lärobok för barnmorskor". Vi har varit på bröllop. P´s syster gifte sig med sin kärlek den 12e juli i sin trädgård och det var så vackert (hoppas inte brudparet har något emot att jag lägger in en bild på dem här nedan, den är ju rätt anonym). Jag har träffat min brorson som börjar närma sig 2-månaders strecket. Han hade utvecklat sig en hel del sen sist. Många varma leenden.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback