Ett sundare liv

(hemgjord vanilj/jordgubbsglass)



Någon månad innan jul var jag på ett intressant föredrag med jobbet, Mats Petersson hette föreläsaren. Han pratade mycket om hur man kan hålla kroppen i trim även som lite "host" äldre. Rätt intressant måste jag säga även om mycket var sånt man egentligen vet. Att äta bra, sova tillräckligt många timmar, röra på sig.

Så numera äter jag och mannen en riktigt sund gröt till frukost varje morgon efter recept från ovan nämnda Mats. Flera i min omgivning har frågat om receptet så här kommer det:

½ liter Fiberhavregryn
½ liter Rågflingor
1 dl Krossat linfrö
1 dl skalad krossad hirs

Tag 1 dl gryn + 2, 5 dl vatten till en portion och koka i 6 minuter samt lite salt om så önskas. Blandningen ovan räcker en vecka för oss två på ett ungefär.

Sen finns det ju alltid tid till godsaker också, som glassen ovanför t ex:)

Kommentarer
Postat av: Ullet

Den glassen var inte tråkig den! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback