En tand är lös!



Idag har 5 åringen stolt visat upp sin första lösa tand. Jag trodde faktiskt att han skojade först men den ÄR lös. Han kan inte låta bli att vicka på den heeeela tiden.

P är och spelar badminton (eller var det tennis?) med en kompis och K och jag svullar på semlor. K tyckte att bullen var godast, det där andra "semliga" var inte så gott som han sa.

I går blev vi utlåsta med besked K och jag när vi kom från dagis. Jag fick helt enkelt inte upp dörren när jag låste upp den, den fastnade liksom med ca 5 cm springa. Det visade sig att en säkerhetshasp hoppat ur sitt läge och haspat sig från insidan! Larmet började gå och jag fick lätt panik. Det var riktigt kallt också och vi fick lov att gå ett par varv runt kvarteret för att inte bli för kalla. Till sist fick P komma hem tidigare från jobbet och försöka bryta upp låset med en kofot! Snacka om att vi kände oss som värsta inbrottstjuvarna när vi stod där med kofot och larmet tjutandes! Larmtjänst gav oss en timme att öppna dörren.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har kollat här också. Och även här är det sant. 2 st i underkäken. Sambon frågade om det är normalt, om han kan ha slagit sig. Det oroar han sig för!!!?

H däremot är överlycklig. Det är status!

Postat av: Trixie

Haha! Vad festligt. P ojjade sig också över om det var normalt och det ÄR det. Fick t o m gå in på en "tandläkarhemsida" där det stod att från 5 år är det vanligt att det börjar. Har dom slagit i så tänderna håller på att ramla ut så lär det inte undgå någon s a s.



K är stolt som tuppen!

2009-02-05 @ 17:12:40
URL: http://trixie63.blogg.se/
Postat av: Trixie

Glömde:även här är det två lösa i underkäken.

2009-02-05 @ 17:14:48
URL: http://trixie63.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback