Sötsaker:

Små barn uttrycker sig så härligt. Treåringen levererar det ena efter det andra:

*Vi tittar på en jättehög kranbil där en man klättrar upp till styrhytten. Jag säger till treåringen att så högt upp skulle mamma inte våga jobba, jag är höjdrädd. Han tittar på mig och säger "men mamma jag skulle alltid fånga dig".

*Sambon, treåringen och jag går runt i centrum och vi bestämmer oss för att dela på oss. Sambon ska gå till en affär och treåringen  och jag till en annan. Sambon skyndar före oss ned för en rulltrappa och lillkillen känner uppenbarligen att han inte har hunnit säga hejdå till sin pappa ordentligt för han ropar: "pappa jag har inte hunnit älska dig".

*Lillkillen har varit hos doktorn med sin pappa. Jag frågar honom om det har gått bra. Jodå det har det visst gjort. "Det enda som var läskigt var när han tog blodpudding", sa sonen;). Det kan ni kanske lista ut vad det var?

Speciella ord som lilleman säger just nu:

Sugrör = Avgasrör
Nycke Fiken = Nicke Nyfiken
Bassong = Kalsong
Spenal = Special

Kommentarer
Postat av: Zoégas

Men så söta kommentarer, ja de är för härliga de små barnen :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback