Sentimental

För första gången sedan vi gifte oss (sommaren 2007) har jag tittat på vår bröllopsfilm. Åhh så fint det var. Den här dikten valde vi att prästen skulle läsa och jag tycker att den är så fin:

Drömmar:
Får jag gömma några drömmar hos dej?
Några naiva och vackra
som andra kanske skrattar åt.
Jag vill låta dom bo längst inne i dej.
Får jag dansa klumpigt?
Får jag sjunga falskt för dej en solig dag,
när hjärtat spränger i bröstet?
Får jag vara i din värme
och långsamt mjukna
när själen blivit lite frostbiten?
Håll om mej
tills jag ler igen!
Får jag slösa min kärlek på dej?
Får jag skratta, krama, sjunga, gråta
och dansa av kärlek,
utan att du blir rädd?
Jag vill se dej i ögonen
och låta ett leende
berätta att jag älskar dig.
/Sigrid Renklint

Kommentarer
Postat av: Isa

Otroligt vacker dikt! Verkligen perfekt att läsas på ett bröllop.



kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback