Vilken tur att det inte var jag!


(bild fotoakuten)

En pojke, 19 år blev överkörd alldeles i närheten där vi bor när han tillsammans med kompisar skulle gå och handla godis. Dessvärre avled han, fruktansvärt! Lillebror och jag var ute och åkte bil och körde förbi platsen där olyckan skett. Det låg drivor med blommor på gatan och jag fick förklara för lillebror vad som hade skett. Att det var väldigt sorgligt och att hans mamma, pappa och vänner säkert är mycket, mycket ledsna över att aldrig få tillbaka sin pojke.
 
Det var tyst länge från baksätet sedan fullkomligt vällde orden ur honom:
 
- Vilken tur att det inte var jag! Då skulle ni aldrig mer få träffa mig......Min storebrorsa är alltid jättenoga med att titta sig för när han går över gator, så han blir inte överkörd. Jag är så glad att min brorsa inte är död.
 
Små barn säger ofta det som vi alla tänker...........

Kommentarer
Postat av: Ferhat

Oj, det var tråkigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback