Vad är det här för blomma?



Nu känns det som en evighet sen som jag hade tid att blogga. Det har varit rätt mycket på gång på sistone men nu bestämde jag mig för att ta mig tid. Har varit på simskola med lillkillen. Han och kompisen är så himla duktiga och helt sålda på det här. Kul:).

Påsken gick i flygande fläng. Vi planterade och köpte ny cykel till lillkillen. På långfredagen hade vi middagsgäster och på påskafton kom brorsan och hans sambo. Sen åkte vi till landet ett par dagar. Vi hann dessutom fixa en hel del på tomten.
Svärmor har fått ett skott som hon planterat på landet. Hon vet inte vad det är och inte jag heller. *pekar uppåt* vet du?




Påsktårta

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tror det är en julros. Jag har en sån men bladen är större. Har endast två blommor. Köpte den som krukväxt förra vintern. Pratade med en annan kund som sa att man kunde plantera ut dom när tjälen gått ur jorden. Min har alltså övervintrat och enligt henne skulle det vara tidig blomning. På latin heter deb Helleborus niger. Det finns flera olika arter och färger. Trivs i kraftig och näringsrik jord i vandrande skugga bland buskar. Avskyr stillastående fuktighet. Nära släkt med pionen som heller inte vill bli flyttad. Julrosens plats ska väljas med omsorg eftersom det kan ta flera år innan den blommar om efter flytt. Allt detta ur boken "Din trädgård".



Lycka till med rosen!



M

2009-04-17 @ 17:14:43
Postat av: Trixie

Ja kanske fast hon trodde inte det. Hon har ett par julrosor som inte ser ut så där.

2009-04-17 @ 17:32:19
Postat av: Anonym

En mutation mellan cannabis och snödroppe???



Den maskerade brödbeundraren

2009-04-18 @ 08:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback