Invasionen är här!

Invasionen är här!


Nu är årets invasion i full gång: BANANFLUGSH-LVETET är tillbaka! Vad trött man blir på dessa små irriterande varelser. Tirriterande, som sonen säger. Dom är överallt. Så fort man närmar sig fruktskålen för att ta sig en frukt så lyfter en bananflugsarmada i samma sekund, spolar man vatten i diskhon så vips har vi en svärm med bananflugor. Blä, hur man än försöker, med ättika och annat så är dom kvar tills säsongen är över.

Har någon nåt extra bra tips hur man utrotar dessa varelser så sjung ut bara.

Hade f ö tänkt lägga in en bild på en bananfluga men den såg så apäcklig ut så jag lät bli. Bananer är betydligt trevligare att vila ögonen på.....................:)

Kommentarer
Postat av: Isa m Ellen&Gustav

Usch för bananflugor! Jag avskyr dem men måste säga att vi klarat oss väldigt lindrigt undan i år. Jag tycker de brukar vara mer på hugget i september men har knappt sett en enda!!
Inga tips har jag att komma med heller, mer än att man inte ska ha frukt eller annat ätbart framme.
Jättefin soffa i inlägget nedan, supersnygg!
Kram!
/Isa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback