Hur kör folk!

Hur k?r folk!

Varje morgon, straxt efter halv sju ger jag mig iväg i trafiken. Rakt genom Stockholm, upp på Essingeleden. För det mesta går det rätt bra men det finns en hel del att irritera sig på under dessa cirka 20 minuter jag sitter i bilen.  Tex:

*folk som struntar i heldraget
*folk som kastar sig ut och byter fil utan att blinka
*folk som byter fil (från höger) och lägger sig framför mig och kör LÅNGSAMMARE än vad jag gör! Varför byta undrar jag?Detta händer OFTA på Essingeleden där det är 4 filer och folk kommer från en påfart. Ibland finns det inte ens en enda bil framför dem i det körfält dom kommer upp på men ut till vänster ska dom, fort som f-n.
*folk som kastar sig ut i omkörningsfilen i en backe och sen inte kommer om den bil de ska köra om utan ligger och segdrar jämsides hela j-vla backen. Gäller oftast långtradare och det är ju minst sagt märkligt att dom inte LÄR sig detta då dom förmodligen kör dagligen med sina släp.
*folk som inte kan hålla sig till sin fil utan ligger och svajar fram och tillbaka
*folk som lägger sig 5 cm bakom min bil och ligger där och kör!
*folk som tutar när man stannar vid stopp-plikt

Se där ja! Nu har jag fått gnälla lite på alla idioter som finns där ute i trafiken. Nu känns det bättre. Själv kör jag ju naturligvis prickfritt;)

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Skönt att du kör prickfritt - då är vi ju två! *ASG*

Postat av: Åsa

Varför finns det blinkers?
Bilarna skulle vara mycket billigare om dom ändå plockade bort dom saker i och utanpå bilen som ändå inte andvänds,priset skulle gå ner.

2007-05-24 @ 18:54:52
Postat av: Anonym

Du vet att du kan köra om även på höger sidan om det är 70?

2007-10-03 @ 10:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback