Vägen!


Jag har gått med i en bokcirkel och där ska just nu läsas "Vägen" av Cormac McCarthy. Har läst knappt halva boken och kan konstatera att den är vidrig och hemsk men helt fantastiskt skriven. Jag ryser genom boksidorna och häpnar över människors ondska och blir förvånad över hur stark viljan att överleva verkar vara. Själv känns det som om jag skulle välja att lägga mig ner för att dö om jag , hemska tanke, skulle behöva uppleva något liknande.

Senast lästa böcker innan "Vägen" var "Flyga drake" samt "Tusen strålande solar". Även de rätt hemska men ändå mer hoppfulla. Jag kan verkligen rekommendera alla tre.

Idag har jag varit på första lektionen av terminens danslektioner, kul.


Kommentarer
Postat av: Isa

Tack för boktipsen, ska ta med dme till bibblan senare idag och se o jag kan hitta dme där. :-)



Kul med dansen, hoppas att det blir en härlig start på dansterminen!

Postat av: Trixie

Vill bara varna för att boken är väldigt stark. På ett sätt kan jag nästan ångra att jag läste den för den är så hemsk. /T

2009-02-10 @ 20:21:56
URL: http://trixie63.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback