Överfall och fjärilar




I torsdags förra veckan blev äldsta sonen och två av hans kompisar överfallna och rånade av sju andra jämnåriga killar! Dom tvingade dem att öppna plånböckerna och stal lite pengar samt två terminskort hos SL. Min son vägrade dock öppna plånboken. En av killarna varnade honom att han skulle få ett slag i huvudet med en fjäderbatong och att dom skulle "märka honom" vid ett senare tillfälle!! Saken polisanmäldes. I lördags blev sonen och hans kompisar jagade av samma gäng, nu tio personer. De blev livrädda och lyckades gömma sig i en skog.

Jag har kontaktat polisen igen och de ska försöka ta reda på vilka killar det är som håller på och bråkar i området. Tydligen så har fler ungdommar varit med om exakt samma sak under den sista tiden. Ja, vad säger man?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lillkillen satt och tittade på ett naturprogram på tv nu på kvällen och sa att han ville fråga mig en sak:

- mamma är det det så att larver klättar upp i träd och hänger sig där upp och ner och blir fjärilar sen?

Jag förklarade att det var ungefär så det går till, att dom spinner kokonger osv.

- mamma då önskar jag att jag också var en larv som klättrade upp i ett träd och blev en fjäril. Sen skulle jag flyga iväg. :D

Igår kväll använde han ett rätt kul ord. Han kom löpandes naken ut till pappa i köket. Pappa frågade om han hade duschat och då svarar sonen:

- Det är klart jag har duschat! Ser du inte att jag är alldeles nerklädd!


Kommentarer
Postat av: Åsa & Lasse

Hej!Här ska du få höra vad G sa idag,vi ska äta krabba imorgon och då frågade vi honom om han tycker om krabba,ja det tycker jag om det är hummer jag inte tycker om!!!

2008-10-03 @ 10:57:47
Postat av: Isa

Vad otäckt med stora sonen! Usch, det är verkligen min stora rädsla vartefter barnen blir äldre. Att de är ute och blir överfallna på något sätt...Hoppas att allt lugnar ner sig snart och att de skyldiga får sitt straff!



Kul med småbarnens uttryck! Jag försöker skriva upp lite då och då, man glömmer ju så snabbt! :-)



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback