Pappa har gått bort.....................

image91


Sent i natt 04.25 drog min pappa sitt sista andetag...................... Min bror och jag satt vid hans sida och såg livet rinna ur honom. Det gick lugnt och stilla......................andhämtningen som blev så lätt, andetagen som kom alltmer sällan. Sedan ett sista andetag och sen inget mer. Det kändes märkligt. Plötsligt var han inte där längre, det fanns ingen energi kvar och det var så uppenbart att han försvann. Kvar fanns bara hans kropp, ett skal.

Jag vet inte riktigt vad jag känner just nu. En lättnad över att han slipper sitt eländiga, sängliggande liv kanske? Det är som om han varit borta för mig som den pappa han var när jag var riktigt liten, så länge nu. Ändå är det här så definitivt. Det måste få sjunka in.

Min förhoppning är att han har det bra nu, var han än är..................................

Kommentarer
Postat av: Maria med pojkarna

Å, vad jag känner med dig! Min egen pappa hade MS under 9 års tid för att sedan slutligen - som ett livets ironi - gå bort i hjärntumör. Det är hemskt att se sin egen stora starka pappa förtvina och förändras för att slutligen dö. Jag skrev senast idag i en hälsodeklaration att min pappa dog innan 65 års ålder (han var 62 då han dog) i hjärntumör och jag har fortfarande svårt att ta in det, trots att han dog sommaren 2006. Det är stor förlust - allt han kunde och allt man kunde fråga honom om, allt sådant är bara borta och man känner sig ensam, i all sin vuxenhet.
Jag beklagar verkligen sorgen och hoppas att du inte tappar modet.

Postat av: Isabell

Varma kramar till dig, jag beklagar sorgen. Vad skönt ändå att du och din bror fanns vid din pappas sida när han drog sina sista andetag. Han kände säkert er närhet.

Jag förstår att det finns mycket att smälta och hoppas att du får tid till att göra det i lugn och ro.

Stor kram
/Isa

2008-02-25 @ 20:04:32
URL: http://isas.blogg.se
Postat av: Jica

Jag beklagar sorgen! Jag vet inte om du lagt ut något på det forum som vi båda bevistar också - det har jag i så fall missat. Har ju hört en del om hur ni/han har haft det tidigare bara... Och nu skulle jag bara titta in för att se hur din blogg ser ut...

Varma kramar från Jessica

2008-02-27 @ 15:55:11
Postat av: Trixie

Tack snälla ni för era ord. Det känns märkligt nu, speciellt som kontakten med pappa varit så "märklig" de sista 20 åren. Han har varit speciell men ändå pappa. Kram till er.

2008-02-27 @ 18:17:01
Postat av: Ballerina

Varma kramar till dig. Det är så ofattbart när någon nära dör, man blir helt tom på någotvis.
Jag beklagar verkligen.

Kram

2008-02-28 @ 10:40:31
URL: http://minunderbarafamilj.bloggagratis.se
Postat av: Hosanna

Kram...

2008-02-28 @ 12:25:05
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Kaptenskan

En varm kram kommer här till dig och de dina som sörjer din far.
Må han vila i frid.

2008-02-28 @ 21:23:39
URL: http://kaptenskan.bloggagratis.se
Postat av: Kajsa

En försenad kram. Jag satt och läste bakåt i din blogg och kände att jag ändå ville kommentera, om än i efterskott.

2008-04-10 @ 19:38:15
URL: http://www.enbartkajsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback