Akvariet



Här kommer en bild på yngsta sonens akvarium. Här huserar numera tre svärdbärare som är döpta till K, Alice och Elsa. Det ska få komma fler fiskar senare, först ska vi se om de här tre krabaterna trivs och har hälsan.

Jag har varit gräsänka några dagar nu, lillkillen och mannen är på landet. Det var så tyst och lugn i natt att jag inte kunde sova utan vaknade vid tretiden och låg och stirrade i taket. Inget vidare med tanke på att jag skulle upp tio i sex för att gå och jobba. Jag brukar vara rätt morgonpigg men i morse var jag så trött så jag nästan kunde gråta en skvätt när jag satt på sängkanten. När jag kom till jobbet väntade stooora högar så dagen gick väldigt snabbt med ett antal övertidstimmar. Så nu är man lagom mör.

Snart ska jag fika och smaka av desserten som jag har testgjort inför nyårsafton. Panacotta på vit choklad toppad med mörk chokladkräm med en skvätt konjak. Hoppas det är gott.

Äldsta sonen har några kompisar hemma just nu och dom spelar guitarr hero så det sjunger i väggarna. Snart ska dom in till stan och "nattgibba".

Lillkillen fick riktiga "blåjeans" i julklapp som han har använt flitigt nu under ledigheten då vi har målat om tak och väggar i köket, samt nedre hallen. Sonen fick in snitsen med stjärnskruvmejseln och klarade själv av att, ståendes på stege, skruva ner gardinstängerna! Senare samma dag stod han i sitt rum och såg lite finurlig ut. Jag frågade vad han gjort:

- inget, svarade han. Fast kan du se nån lampa? sa han och smög ur sitt rum.

Det visade sig att den rackarn skruvat ner sin sänglampa som sitter uppe med inte mindre än fyra skruvar. Så nu får vi passa oss så att inte hela hemmet demonteras!



Sonen med sin "älsklingsleksak", dammsugaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback