Julafton - bröllop - bebis!





Nu har vi firat jul här i vårt hus. I sista minuten bestämdes att vi skulle hålla jul här hemma hos oss. Svärmor, svägerskan och jag lagade maten och just det var förbestämt som tur var.

Det blev en jättemysig eftermiddag och kväll. Vi fikade till Kalle med en hel massa goda kakor och hemgjort godis, bl a svärmors goda mandelformar med grädde och hallon, mums. Sen åt vi den goda julmaten. Lillkillen tyckte nog att vi åt lite väl länge, precis som det brukar vara men till sist kom tomten. Det är väl tveksamt om sonen "köpte" tomten som  pratade värmländska precis som en av middagsgästerna och knappt hade ledsyn p g a de tillfälliga tomteglasögonen. Julhunden Lucy gjorde sitt för att hjälpa till.

Många klappar blev det och jag tror att alla blev  nöjda. 5 åringen fick bl a ett akvarium och en radiostyrd helikopter, den sistnämda har vi testat idag. Akvariet var verkligen jättefint och vi har fått i sand, vatten, växter, termostat och pump. Fiskarna ska sonen få inhandla själv, senare. Vi fick också biljetter till Joe Laberos show på Hamburger börs i februari!

Själv fick jag bl a ett par joggingskor som jag så väl behövde, mina gamla har jag haft i minst 12 år!

Under middagen fick vi besked om bröllop i juli 2009. Mannens syster ska gifta sig, i sin trädgård i sommar! Att sen brorsan ska få en pojke i maj (jag ska bli faster!!) gör att 2009 kommer att bli ett riktigt spännande år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback