Nötcholkladrutor






Idag har jag och 4-åringen varit hemma eftersom dagis är stängt. Vi har bl a bakat dessa goda kakor som verkligen smälter i munnen. Mums!

100 g smör
1,5 dl socker
1 ägg
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1,2 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver

1,5 dl nötkärnor
100 g sötmandel

Rör smör och socker pösigt. Tillsätt ägget och blanda i kakao, vaniljsocker, bakpulver och mjöl. Bred ut smeten i en långpanna och strö de hackade nötterna över. Grädda i 200 grader i ca 15 minuter.

(receptet har jag fått av en arbetskompis)

Och så en bild på de vackra blommorna jag fick av min man igår:)


Kommentarer
Postat av: Isa

Åh vilka goda kakor, de måste provas! Grattis på bröllopsdagen i efterskott. Jag såg att den ska firas längre fram. Låter jättemysigt!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback