Säg molinett!

Säg molinett!

"Säg molinett" sa snart 4-årige sonen idag när han kom med kameran i högsta hugg. Jag skrattade och förstod ingenting först men han blev nöjd och sa att jag skrattade. Då ramlade poletten ner fast det hjälpte visst inte så mycket med tanke på resultatet här ovan.

Vi är hemma och vabbar idag. Sonen är hade liiiiite feber och huvudvärk igår kväll men det är som bortblåst nu. Har sällan skådat större energi och frenesi här hemma. Vi har redan hunnit tvätta 2 maskiner och bytt lakan i hela huset, bakat hallongrottor, gjort fiskar till fiskdammen (kalas på söndag), handlat och ätit lunch och en hel del annat. I morgon blir det helt klart dagis.

Annars har vi börjat landa nu efter sommaren och bröllopet. Vardagen och hösten smyger sig på. Vi pysslar vidare med huset fast inte i så hög takt som förut, nu är det inte så bråttom längre. En gång från altanen till friggeboden är senaste projektet och vi har kommit en bra bit. Titta gärna in i
http://trixie63.blogg.se/renovering/ för att se bild på det.

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Kul att höra ifrån dig. Molinett...tja, helt klart roligare än omelett! *ler*

Postat av: Trixie

Jag har varit hopplöst frånvarande här i bloggen mycket p g a bröllopet. Kul att se dig med!

2007-09-17 @ 20:14:28
Postat av: rocketqueen

Haha! Man vet aldrig vad som kommer ur munnen på underverken... många barn är också bra på att hitta på nya och innovativa ord som verkar helt självklara när man hör dem! Jag tycker att det är intressant att man på Island har extremt begränsat med låneord i språket, där hittar man på nya ord för varje t ex teknikpryl, och då frågar man ofta barn vad de tycker är mest logiskt. Mycket innovativt!
Vilken snygg gång ni gjort, det är så kul att pyssla själv tycker jag! Altanen är ju superläcker också! Tyvärr bor jag inte i hus nu, men om några år ser jag fram mot att skaffa eget i husväg!

2007-09-19 @ 16:20:11
URL: http://rocketqueens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback