Skridsko debuten

Skridsko debuten

Förra helgen hade 3-åringen sin skridskodebut. Det var verkligen bambi på hal is vill jag lova. Benen spretade åt alla håll men bandyklubban höll han i ett stadigt grepp och han fejade och viftade hej vilt efter bollen, hängandes på sin pappa.

Titt som tätt hoppade han jämfota och såg lite konfunderad ut. Ja, han höll förstås i oss när han hoppade annars hade han trillat direkt. Jag förstod aldrig riktigt vitsen med de där hoppen.

När vi kom hem pratade lillkillen och jag om skridskoturen och han sa då "mina skridskor snurrade inte" och lät väldigt besviken. Jag kliade mig i huvudet och frågade vad han menade och svaret var " så där runt, runt". Ehhhhh jaha?!

Så gick det upp ett ljus för mig och jag frågade om han menade som dom gjorde på tvn och DET var det. Vi hade sett herrarnas fria konståkningsprogram tidigare och lille vännen, han trodde nog att hans skridskor skulle snurra bara han hoppade lite.


 

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Ah, nu har du lyckats fixa bloggtexten. Bra jobbat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback