Pappa fyller 70

Pappa 70 ?


Min pappa har fyllt 70 år. Eftersom han ligger för ankar i en säng på ett sjukhem hade vi ingen möjlighet att bjuda honom hem till oss eller gå på restaurang, vi fick fira honom på plats i stället.

Jag lagade mat, grönpepparkyckling och ris som jag tog med. Faster och farbror fixade sallad, vin och drycker samt tårta, brorsan köpte blommor.

Vi dukade upp i en matsal som finns att låna och åt den medhavda, uppvärmda maten tillsammans med pappa, som satt i rullstol. Vi skålade i skumpa först och avnjöt sedan lunchen tillsammans. Pappa, som var den enda som inte körde bil, drack rött vin vilket säkerligen var evigheter sedan han gjorde sist. Sen åt vi tårta, drack kaffe och sjöng "ja må han leva". Brorsan rullade ut pappa på en balkong i närheten, titt som tätt så att han fick röka. Hans enda last och "hobby" nuförtiden.

Det var en trevlig dag och pappa verkade mycket nöjd med sin födelsedag.

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Åh, vilken underbar idé att fira honom så. Han måste ha känt sig oerhört älskad!

Postat av: Isa m Ellen&Gustav

Vilken fin födelsedag din pappa fick! Jättebra idé att duka upp till kalas där han är och säkert mycket uppskattat av honom.

Man blir glad när man läser om all omtanke han fick på sin stora dag!

Kram!
/Isa

2007-04-20 @ 10:59:43
URL: http://isas.blogg.se
Postat av: Christelle

Härligt att läsa att det blev en fin dag för pappa :D Det glädjer mig.
Kram på rej

2007-04-24 @ 19:15:06
URL: http://kaptenskan.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback